måndag, ny vecka



Det är så myysigt med snö!
Ja, om man inte blir insnöad i skolan så är det det!
Usch, det är så sjukt mycket snö nu, började imorse med att bussen var en halv timme sen, så jag ringer mamma och säger att hon ska sjukanmäla mig för jag orkade inte väna längre, och det skulle hon.. Trodde jag.. Jag blev så jäkla lycklig, men det övergick ganska snart till en klump i halsen av gråt, när jag ser bussen svänga runt hörnet. Då ville jag bara hänga mig på plats, asså! men det är jag med min otur, det är som vanligt. vad hade jag räknad med? Hade jag bara kommit på idén att ringa mamma liiite tidigare så hade jag sluppit gå till skolan idag, men nej, det slapp jag inte! När jag väl kommer fram till skolan, bara en kvart försenad, konstigt nog så hade jag psykologi, och det är inget favoritämne direkt. men skit samma, vi satt iallefall där och diskuterade lite med bengt, och sen slutade vi. Sen hade jag vanliga lektioner, och bla bla. Och sen slutade jag. Skönt, nu får jag åka hem och sova, tänkte jag. Men! Vilken tvärnit. ALLA bussar var inställda till kl 14.00 pga "snö ovädret". Eh? Det har vart MYCKET värre förr, det var bara löjligt. Så jag fick sitta i två timmar, sen klockan 14.00 gick jag ut till bussen, och då snöade det på bra, måste jag faktiskt säga. Och bussjäveln var en halvtimme sen! Åh, gud så kallt det var! Fy! Sen kom jag hem och gick direkt hem till becca. Vi låg i hennes säng och pratade som vanligt, det är så skönt att få prata ur sig, det behövs just nu! Sen gick vi ner och åt på greken. jag är inte klok, jag har ätit på greken, mc donalds och pizza sen i torsdags. Ojojoj, jennifer! Nu har jag en mysig hemtenta som ligger och väntar på mig. Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0