Tjaffs

Jag blir så förbannad!
Kom precis hem från skolan, och det vart lite småtjaffs i klassrummet.
Det började med att vi satt på svenska lektionen, och där håller vi på med recensioner, så man ska välja en bok som man vill läsa och sen recensera den muntligt. och det var sex veckor sen vi började med det här, och för tre veckor sen så skulle det ha varit färdigt. Men så var det en grupp på fyra personer i våran klass som inte var klara. Så då sa en tjej i klassen att det kanske var dags att bli färdig, eftersom det var ändå tre veckor sen det skulle ha varit klart. Då blev det ett jäkla liv, då svarade ena tjejen som inte var färdig med att "jag tycker du ska gå hem och jobba på din attityd" eller nåt liknande. Då sa jag liksom att  "det kan inte ta sex veckor att läsa en bok, det skulle ha vart inlämnat för tre veckor sen, vad har man annars en deadline till?" Då gick hon ut, och åkte hem. Jag menar, vi menade inget illa, det gjorde vi inte, och jag tycker att det  var fel av henne att bara storma ut och säga till läraren, så Kristine (våran lärare) kommer in, och börjar prata om hur ledsen den här tjejen var. och innan Kristine kom in så hade hon pratat med den andra tjejen, (som sa från början att det skulle vara färdigt) och fått henne att börja gråta! Så hon gick också. Aa, men som sagt så kom ju Kristine in och började prata om tjejen som inte var färdig med boken än, men den andra då? är hon mindre ledsen bara för att hon kanske inte är lika tystlåten? Och kristine märkte inte ens att hon var borta, utan det var jag som fick säga det när hon sa " Och imorn när x kommer tillbaka så är ni snälla mot henne" Och jag ba: "Men y då? Hon är ju också ledsen, hon sitter nere och gråter!" Och kristine svarar, "Ah, men då får ni väl vara snälla mot hennen också." Sen var det tydligen slutdiskuterat bara för att jag blev lite sur och börja käfta emot. Jag tycker faktiskt helt ärligt att varken jag eller y gjorde nåt fel. För vi sa vänligt att det skulle vara inlämnat redan. Visst, det är inte våran sak om hon känner att hon inte vill lämna in, men eftersom att det är muntligt så måste hon ta med våran lärare ut ur klassrummet, och då kanske nån annan behöver hjälp med det som vi ska hålla på med. Jag känner bara att om man har en deadline så ska den följas också! Eller? Puss!

Kommentarer
Postat av: Stora syster

om jag har fattat det rätt ska det välle vara lika regler för alla , ska boken vara klar läst för 3 veckor sen så ska den det , det är välle inget att börja böla för ? läs klart boken i stället!!



Go sis !

2008-11-17 @ 19:12:26
URL: http://saandpit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0