tisdag

Nu har jag suttit och tänkt.. igen. dock inget ovanligt.
men jag har suttit här nu i flera timmar och läst lite här-och-var. och nästan överallt finns det en kille med i bilden.
Och alltid är det den där som är så sjukt bra! han som bara bryr sig om insidan och inte kastar en blick åt de dåliga sidorna. allt är en dans på röda rosor. tills..
det kommer en dag han hittar nån bättre. och då blir han precis lika dum i huvet som de 10 andra som var innan honom. tjejen gråter och säger att hennes liv är förstört, och att hon aldrig kommer hitta nån som är lika bra som honom. Hon kommer aldrig älska nån igen och blablabla.
sen en dag, då dyker han upp... han som är precis lika bra som killen innan. 'nämen oj, nu älskar jag visst honom'. Vart tog den andra vägen? han måste ha försvunnit tillsammans med din värdighet, känner jag då.
Och när han också försvinner, så blir han -ännu en gång- en lika stor idiot som de andra. Och  hon? ja, den stackarn står där -ännu en gång- med "krossat" hjärta.
Vi tjejer är lite för snabba på det där med att älska och vara kär i. det är det som gör oss tjejer så olika killarna.
Dom vill gärna vänta i ett år, ha lite sex och känna hur det är innan dom inleder ett seriöst förhållande. Deras favrorit är den där 'nej, men vi kan väl vänta lite. ta det lungt liksom'', och gång på gång går vi på den.
Medans vi tjejer gärna blir tillsammans innan vi ens känner varandra. Efter en-två månader känns det som att det är dags att säga att man älskar honom, och allt är underbart.
men.. sen kommer det, 'Det är inte dig det är fel på, det är mig'.
Finns det nån mer uttjatad och sämre replik än den? nej, jag tror inte det. det är bara ett sätt att komma undan lindrigt.

Nu pratar jag givetvis inte om alla tjejer, men att det finns tjejer som gör såhär, och det tycker jag är fel. man kan omöjligt älska någon mest på hela jorden efter en veckas förhållande. Om man inte går i femte klass, of course.
men när man väl träffar den där.. då känns det. då släpper man aldrig taget
.. aldrig. För han kommer, det vet jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

alltså shit, gå mer här och samla poäng! har varit med i 10 minuter och redan fixat så jag får ett presentkort på h&m på 100 kronor! =D http://www.gratisrefill.se/recruit/25623/

2009-02-18 @ 03:18:55
Postat av: Emma

Hej, nu har jag frågestund i min blogg, har den tills imorgon så passa på och fråga vad du vill, och jag lovar att svara helt ärligt!:) Kram

2009-02-21 @ 00:19:07
URL: http://emsiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0