♥ jag måste börja knäppa bilder!

glömde berätta att vi såg obduktionsfilmen idag..
den var riktigt hemsk. jag trodde att jag skulle klara det, liksom hur illa kan det vara?
men nej, när dom sågade upp huvudet och tog ut hjärnan, då var det okej, men när dom skar upp från bröstet och ner så gick det inte. jag fick titta bort. det var riktigt hemsk och jag är mycket, mycket tveksam till om jag kommer att klara av att se det i verkligeheten.
känslan man får när man tittar på film, det var liksom inte lika. för nu visste man att det hände på riktigt. det var en död man, på riktigt. och han som obducerade honom skar ett snitt från bröstet och ner, på riktigt. han skar ut strupen, på riktigt. ja, you get my point.
det var hemskt. men jag blev ändå fascinerad över hur fin hjärnan är inuti (man fick se när han tog ut den och skar den i skivor). och att förstå att alla känslor, alla tankar jag nånsin har tänkt, mitt minne, ALLT finns där inne. och hur fantastisk kroppen verkligen är.
gud, jag skulle inte kunna tänka mig själv gå handel eller barn&fritid eller nåt annat. omvårdnad är liksom jag. det var meningen ;D

imorgon är det skolavslutning, och det innebar ju att det var sista skoldagen idag. vi jobbade in i det sista och nu har vi fått ett tjockt häfte med 49 frågor eller vad det var, som ska vara besvarade och inmailade till ewa inom en månad.
jag vet inte, men har jag missuppfattat sommarlovet? är det inte då man ska ladda inför en ny väldigt krävande termin?
ja, jag vet inte. jag har iallefall en hel del att göra kan ju jag känna.
nu blir det duschen, sen ska jag sova.
kiss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0