♥ nyfärgad

nu har jag mamma städat mitt rum, och mormor har åkt hem..
fast, det var iofs ett tag sen mommo åkte. det var kul att träffa henne, fick en ring också. och hon hade fått nya tänder. nu är hennes "huggtänder", som jag så fint kallade dom, borta. hon använder också ord som "cash", men det är sånt dom använder där uppe i norrland antar jag. ja, det har alltså hänt mycket med den 58-åriga tanten. min mommo :)
har hunnit färga håret också. det vart ganska mörkt, men det är som det brukar. färgen bleknar efter ett tag.


jag har blivit lite brun på sistone.


becca gick precis, innan vi kom hem hit så gungade vi i lekparken vid ica, precis som när man var liten, fast gungorna har ju krympt lite såklart. eller så har våra asses blivit större. jag vet inte riktigt.

nu sitter jag och lyssnar på "knock, knock knocking on heavens door". varför?
-jo, för att vi såg en film idag på psykologin om en kille som hette jesper och var beroende av heroin. har hade varit det i femton år och blev tyvärr bara 34 år gammal. hans kropp orkade inte mer och han dog hemma i sin lägenhet i en fåtölj.
man fick också se hur han gjorde iordning sin "morgon-fix". alltså, den första kicken på dagen, hur han tog sin spruta, och hur han sen blev när heroinet kom ut i kroppen.
det var verkligen hemskt, och jag måste erkänna att det faktiskt kom en liten tår där i mörkret.
anyway, den låten var iallefall på hans begravning. och jag tyckte den passade så bra in.

funderar på om det är nåt som ska vara inlämnat i veckan, men jag kan inte komma på nåt, så nu ska jag bara lägga mig i sängen med mitt nyfärgade hår och njuta av känslan att det snart är sommarlov.
kiss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0