mamma är bra på allt!

PJUU!
Jag är helt utmattad! jag och mamma har städat mitt rum. eller nej, okej. mamma har städat mitt rum. men, som den goda dotter jag är har jag med omsorg hjälpt till genom att som självutnämd diktator legat i sängen och pekat åt höger eller vänster när mamma slaviskt suttit på golvet och försiktigt pekat på något hon tycker ska kastas. höger var då kastas och vänster var sparas. (det mesta gick dock åt vänster då jag har svåra störningar när det gäller att kasta saker och tänker gärna att 'nej, men det kan behövas nån gång.' Sen ligger det där, år efter år och samlar på sig en jävla massa damm.) mamma försökte gulligt protestera och mena att -"men jennifer, du använder inte det här". Joho du, det gör jag visst det!


nej, riktigt såhär gick det ju givetvis inte till.
Utan, ja, okej.. jag låg ju dock i sängen och bestämde vad som skulle kastas och inte, men från hennes håll lät det mer "-vad ska du med den här skiten till? du använder den ju inte"  sen tjaffsade vi lite om varför jag skulle ha kvar det. slutade med att hon vann de flesta gångerna.
Sen låg jag ju kanske inte som nån diktator, utan skrattade mest tillsammans med mamma när jag drog dåliga skämt som jag såg höll på att reta henne till vansinne. men gud, nu låter det som att min mamma inte duger till annat än att städa. men det gör hon såklart, hon är duktig på massa saker! som att t ex laga mat, tvätta, diska, vara mamma.. ja, massa saker!
jag kom på världens idé! jag och mamma skulle ju kunna bli kompanjoner och resa runt tillsammans i världen och städa! eller, hon städar och jag bestämmer vad som ska kastas och inte. precis som i rent hus! vilken affärsidé!


Kiss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0