jävla ungar!! bete er!



Fan vad jag hatar att åka två-bussen!!!!

På bussen hem vill man GÄRNA ha en lugn stund för att varva ner efter en lång skoldag. HA!!!, säger jag, om man bor i söderfors.
Först när man ska på bussen så möts man av komma-på-bussen-först-hysterin. alla trängs, alla knuffas, alla skriker. för att just - komma på bussen först. herregud, ungar! alla kommer på bussen. ta det lungt!
Sen när man väl har kommit på bussen och sitter på en plats där man måste trängas och jävlas, då börjas det. dom kastar papper, dom skriker (det är det enda dessa barn kan nu för tiden), dom slåss (?!), dom hoppar! asså, herregud, vad är det för fel? Dålig uppväxt? Blev dom kanske tappade i golvet som små bebisar?
ja, jag vet inte, men nåt fel är det. Ska det vara så jävla svårt att bete sig ute bland folk? Är det svårt att sitta stilla på bussen i 20 minuter? Hoppa kan dom väl göra när dom kommer hem? Åh, jag blir så förbannad!
Well, jag antar att det är nåt fel på barnen nu för tiden.

aja. skolan idag gick bra, som vanligt. Vi har precis börjat med döden, och hur olika kulturer ser på döden, olika mediciner och hur man behandlar en döende människa. och att inte kränka, även fast den kanske redan är död. alltså att inte slita av den kläder osv osv.. kul! :)
Nu ska jag försöka ta min lugna stund här hemma och titta lite på tv. äta också såklart.
kiss!

Kommentarer
Postat av: Sandio

TÄNK jennifer när vi var som dom :D undra vad folk tyckte då ! haha

2009-05-18 @ 22:01:33
URL: http://sandiboi.blogg.se/
Postat av: jennifer

haha, ja det har du rätt i. fast jag var dock aldrig den som kastade papper och levde rövare ;)

2009-05-18 @ 23:17:19
URL: http://jenniiferheedstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0